Відділ освіти Кіровоградської райдержадміністрації Оситнязька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Приймак Т.Ф. Тіла та речовини в довкіллі (урок – екскурсія) ![]() Тема. Тіла та речовини в довкіллі. Мета. Спонукати учнів до виявлення об´єктів довкілля та явищ в ньому, що пояснюються за допомогою основних положень молекулярно-кінетичної теорії; формувати вміння переносити отримані на уроках знання, уміння і навички в нові умови, застосовувати їх для пояснення явищ навколишньої дійсності; переконувати учнів в пізнаваності навколишнього світу; сприяти встановленню між предметних зв´язків; продовжити формувати компетентності: ключові ( уміння вчитися - здійснювати вибір навчально-пізнавального завдання з урахуванням рівня навченості й научуваності; інформаційні – вміння осмислювати й використовувати інформацію з різних джерел; комунікативні – вміння вільно висловлюватися; соціальні – вміння продуктивно співпрацювати) та предметні (розширити, поглибити, узагальнити знання учнів з теми «Будова речовини»; удосконалити вміння використовувати теоретичні знання на практиці); стимулювати інтерес до проблем охорони природи (здійснювати екологічне виховання). Методичні рекомендації. Дослідницький характер розумової праці має виняткове значення, адже «спостерігаючи, думаючи, вивчаючи, зіставляючи, діти знаходять істину або ж бачать, що для відкриття істини потрібні нові спостереження, потрібне читання…» (В.О.Сухомлинський). Крім того, процес пізнання проходить активніше, якщо перед учнями розкривається практична значимість знань, при цьому є можливість навчити школярів переносити отримані знання, уміння і навички в нові умови, а також сприяє показу між предметних зв´язків. Важлива роль відводиться також екологічному вихованню та стимулюванню інтересів школярів до охорони природи: спостереження результатів діяльності людини, спостереження і вияснення причин негативних (і позитивних) змін у природі; спостереження фізичних явищ в живій природі, створення і використання людиною нових матеріалів, тощо. Обладнання: лупа, термометр, фотоапарат, біла тканина, мірна стрічка, терези, ареометр, годинник. Якщо повторення – мати навчання, то спостереження – мати осмислення і запам´ятовування знань. В.О.Сухомлинський Перебіг екскурсії І. Організація класу. Фізика – наука, яка базується на спостереженнях і дослідах. Ми з вами сьогодні помандруємо у світ природи, щоб переконатися у справедливості вивчених фізичних законів і явищ. ІІ. Актуалізація опорних знань. А) Фронтальне опитування. 1.Фізичне тіло – це … 2. Речовина – це … 3. Маса – це … 4.речовина складається з … 5. Атом – це … 6. Дифузія – це … 7. Дифузія залежить від … Приклади. 8. Броунівський рух – це … 9. Тверді тіла мають властивості 10. Властивості рідин … 11. Властивості газів … 11. Густина речовини – це … 12. залежність розмірів тіл від температури… Б) Повідомлення «Молекулярні явища в техніці і природі», «Осмос», «Про деякі кристали». ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. При вивченні теми «Будова речовини» ми багато говорили про різні речовини, їх будову, властивості. А які речовини ми зустрічаємо в природі? Як змінюються їх властивості і чи змінює людина властивості речовин через чвою діяльність? Як властивості речовин впливають на ландшафт, що створюють? ІV. Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці V. Виконання спостережень і вимірювань.
VІ Підсумок уроку. Інтерактивна гра «Інтерв´ю». Учні по черзі розповідають про свої враження від уроку. VІІ. Домашнє завдання.
|
Як називається взаємне проникнення частинок однієї речовини між частинками іншої? | Ь, вивчення понять «кількість речовини», «моль-одиниця кількості речовини», «число Авогадро», удосконалення вмінь та навичок написання... | ||
Показати залежність розмірів тіл від температури. Продовжувати вчити розраховувати густину за відомою масою та об'ємом однорідного... | Мета: дати учням початкову інформацію про будову речовини, атоми І молекули; формувати науковий світогляд; розвивати уяву, вміння... | ||
Мета уроку: сформувати уявлення про атоми та молекули, залежність швидкості їх хаотичного руху від температури, ознайомити з явищем... | Тема уроку: Механічна взаємодія тіл. Сила. Види сил у механіці. Вимірювання сил. Додавання сил | ||
Тема. Фізичне тіло І речовина. Маса тіла. Одиниці маси. Вимірювання маси тіл. Лабораторна робота №6 «Вимірювання маси тіла» | Мета уроку: сформувати уявлення про агрегатні стани речовини, порівняти фізичні властивості тіл у різних агрегатних станах, ознайомити... | ||
Мета: дати відомості учням про силу тяжіння й вагу тіла. Познайомити з природою цих сил. Показати різницю між силою тяжіння І вагою... | Мс ехсеl для дослідження руху тіла, кинутого горизонтально та під кутом до горизонту |