Відділ освіти Новоархангельської райдержадміністації Методичний кабінет Затверджено: на засіданні методичної ради РМК протокол № 1 4 вересня 2012 року. ПЛАН РОБОТИ районного методичного об’єднання вчителів фізики на 2012/2013 навчальний рік Проблема: «Використання активних форм навчання при викладанні фізики в школі» смт. Новоархангельськ 2012рік ВСТУП «Розум полягає не тільки в знанні, але й в умінні застосовувати знання на ділі». Арістотель Районне методичне об’єднання вчителів фізики охоплює _____ вчителів. З них:
Проблема розвитку учня є одним із найважливіших завдань у педагогічній діяльності. Її вирішення залежить в першу чергу від вчителя , тому кожен член районного методоб`єднання вчителів фізики протягом року працював над підвищенням свого кваліфікаційного рівня. Члени РМО використовували на уроках інтерактивні технології навчання, впроваджували в практику роботи нові досягнення педагогічної науки, працювали з обдарованими школярами. Головним завданням вчителя фізики є навчити учнів:
Готуючись до уроку, учитель має ставити до себе такі вимоги:
базувалися на вже відомих);
Іншим завданням є розвиток фізичного мислення учнів; уміння спостерігати явища, аналізувати їх, знаходити між ними певні зв’язки і залежності; робити узагальнення; встановлювати причини різних явищ, застосовувати свої знання на практичній діяльності. Втілюючи в життя програмні вимоги РМО вчителів фізики у 2011-2012н.р. провели 5 семінарів з них: 2 семінари-практикуми в Новоархангельській ЗШ №2 з проблеми: « Розвиток дослідницьких умінь учнів при викладанні фізики в школі», в Нерубайській ЗШ з проблеми: «Використання інтерактивних форм навчання при викладанні фізики в школі», та 3 теоретичні семінари на базі РМК «Про особливості вивчення фізики у 2011/2012 навчальному році», «Сучасний урок в умовах сучасної освітньої парадигми», «Формування життєвих компетентностей учнів в процесі викладання фізики в школі». На теоретичних семінарах вчителі фізики опрацьовували нові технології навчання; обговорювали шляхи удосконалення сучасного уроку фізики; розв’язували задачі підвищеного рівня складності; практикували огляди-конкурси саморобних та удосконалених фізичних приладів; захист напрацьованих педагогічних ідей. На семінарах практикумах члени РМО вчителів фізики мали змогу побачити цікаві форми роботи а саме :
Вчителі фізики, враховуючи індивідуальні здібності учнів розвивають їх творчий потенціал; формують науковий світогляд учнів; розкривають роль фізичного знання в житті; висвітлюють етичні проблеми наукового пізнання; формують екологічну культуру учнів. Вчителька фізики Іванова Н.М. Мар’янівська ЗШ формує в учнів базові фізичні знання про явища природи, розкриваючи при цьому історичний шлях розвитку фізики. Вчителі фізики Зінов’єв Г. Ю., Головань Ю. Б. значну увагу приділяють експериментальним умінням і дослідницьким навичкам учнів, формують уміння описувати і систематизувати результати спостережень, планувати і проводити невеликі експериментальні дослідження. Вчитель фізики Надлацької ЗШ Осадчий Ю.М. засобами комп’ютерних презентацій формує в учнів уявлення про фізичну картину світу, на конкретних прикладах показує прояви моральності щодо використання наукового знання. Вчителька фізики Романенко В.П. Новоархангельська ЗШ №2 своїми уроками спонукає учнів до критичного мислення, застосовувати набуті знання в практичній діяльності, для адекватного відображення природних явищ засобами фізики. Моніторинг якості знань, умінь і навичок учнів з фізики показав, що 11% учнів засвоюють фізику на високому рівні, 47% на достатньому рівні, 35 % на середньому рівні, 7 % на початковому. Анкетування учнів показує, що 100% учнів стикаються з фізикою кожного дня і не мислять свого життя без її використання. Однак якщо в 7, 8 класах бажання вивчати фізику стабільне маже у 87 % учнів, то в 9-11 класах інтерес до її вивчення падає. Члени РМО вчителів фізики та астрономії з метою підвищення фахової, психолого-педагогічної компетентності відповідно графіку навчаються на курсах підвищення кваліфікації. За 5012/2013 навчальний рік курсову перепідготовку пройшли 5 учителів (100%). Вивчення стану викладання фізики свідчить про те , що у Вільшанській ЗШ, Небелівській ЗШ, Покровській ЗШ, ТимофіївсьійЗШ, Тернівській ЗШ переважають евристичні методи навчання оскільки фізичного приладдя для проведення фізичного експеременту та лабораторних робіт майже немає. Підсумок роботи кожного учителя фізики є його кращі учні. В шкільних олімпіадах у 2011/2012н.р. взяли участь 168 учнів загальноосвітніх шкіл , у районній олімпіаді взяли участь 32 учні. Переможцями та учасниками обласної олімпіади стали: 8 кл. – Басаман Я.В. Новоархангельська ЗШ№1, 9 кл. – Шипка О.П. Скалівська , 10 кл. – Сіденко В.П. Скалівсько-Хутірська ЗШ, 11 кл. – Щербак А.П. Новорхангельська ЗШ №1. Особливих результатів на обласній олімпіаді не отримали. Участі у Всеукраїнському конкурсі «Левеня 2012» учні загальноосвітніх шкіл району не брали. Вивчався стан викладання фізики у Ганнівській, Скалівській, Покотилівській загальноосвітніх школах. Результати вивчення знаходяться в атестаційних матеріалах школи. Однією із важливих умов забезпечення якісного викладання фізики є фізичні кабінети , які за останні 20 років застаріли та не поповнювалися навчальним приладдям, а тому фізичний експеремент, фронтальні лабораторні роботи , лабораторні роботи фізичного практикуму не можливо виконати на 100%. На допомогу у виконанні цих робіт приходить сьогодні віртуальна лабораторія, але все-таки такий недолік не забезпечує учням формування необхідних практичних умінь, дослідницьких навичок, та особистого досвіду експерементальної роботи. У 2011/2012 навчальному році у роботі членів РМО вчителів фізики та астрономії були певні недоліки: - потребує подальшого вивчення методика особливостей використання комп’ютерної техніки на уроках фізики та астрономії; - потребує активізації робота з використання в діяльності вчителів питань їхньої самоосвіти; - недостатня робота вчителів фізики в підготовці здібних та обдарованих учнів. З метою усунення недоліків та досягнення позитивних результатів при викладанні фізики в школі РМО вчителів фізики буде працювати над проблемою: «Використання активних форм навчання при викладанні фізики в школі». Основні напрямки роботи з вирішення обраної проблеми: * підвищення якості та ефективності сучасного уроку; * опрацювання та впровадження інтерактивних методів навчання; * формування та розвиток професійно-педагогічних умінь і навичок; * самоосвіта, підвищення фахової майстерності; *робота з обдарованими дітьми, підняття престижу фізичних знань; * удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності учителя. ІІ. СПИСОКЧЛЕНІВ МЕТОДОБ”ЄДНАННЯ (додається) ІІІ.ВИВЧЕННЯ СТАНУ ВИКЛАДАННЯ, ТА РІВНЯ ЗНАНЬ,УМІНЬ, НАВИЧОК УЧНІВ
ІV. ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ РМО І ЗАСІДАННЯ 31 серпня 2012 р. Місце проведення Новоархангельська ЗШ 1.Аналіз роботи РМО вчителів фізики за 2011-2012н.р. Методист РМК Дунаєнко В.І. 2.Програмно-методичне забезпечення викладання фізикиі астрономії в школі у 2012-2013н.р. Голова РМО Зінов’єв Г.Ю. 3.Ознайомлення зі змістом обласної цільової програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015року. Методист РМК Дунаєнко В.І. 4.Звіти учителів фізики, які пройшли курсову перепідготовку при обласному інституті удосконалення. Скрипка І.Г. Новоархангелська ЗШ №2 Бедрик Л.М. Підвисоцька ЗШ 5.Про дотримання техніки безпеки і санітарно-гігієнічних вимог на уроках фізики в школі. Методист РМК Мойсюк І.В. 6.Вибори голови РМО вчителів фізики. Методист РМК Дунаєнко В.І. Члени РМО ІІ ЗАСІДАННЯ (СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ) Жовтень 2012р. Скалівська ЗШ ПРОБЛЕМА: «РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ ПРИ ВИКЛАДАННІ ФІЗИКИ В ШКОЛІ» 1 .Розв’язування творчих завдань при викладанні фізики в школі . Зіновєв Г.Ю. Голова РМО 2.Форми роботи з обдарованими школярами. Методист РМК Дунаєнко В.І. 3.Відкриті уроки з фізики в 7 – 11класах з обраної проблеми. Петренко В.І. учитель фізики Скалівської ЗШ 4. Робота дискусійного клубу: «Обговорюємо урок». Члени РМО Методист РМК Дунаєнко В.І. 5.В світі цікавих фізичних експериментів. Члени РМО ІІІ ЗАСІДАННЯ (ТЕОРЕТИЧНИЙ СЕМІНАР) ПРОБЛЕМА: « ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИКЛАДАННЯ ТА ЯКОСТІ ЗНАНЬ ФІЗИКИ В ШКОЛІ» Січень 2013 р. Місце проведення РМК 1.Формування інтересу до фізики, як засіб підвищення якості знань учнів . Методист РМК Дунаєнко В.І. 2. Використання внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків під час викладання фізики в школі. Голова РМО Зінов’єв Г.Ю. 3. Повторення теоретичного матеріалу з фізики за допомогою описових задач. Скидан В.Л. Кальниболотська ЗШ 4.Видатні постаті в історії розвитку астрономії. Верич В.Ю. Кам’янецька ЗШ 5. Робота дискусійного клубу: «Сучасний урок-його перспективи». Презентації педагогічних знахідок. Члени РМО VІ ЗАСІДАННЯ (СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ) Березень 2013р. Місце проведення Покотилівська ЗШ ПРОБЛЕМА: «ВИКОРИСТАННЯ ВСЕСВІТНЬОЇ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ПРИ ВИКЛАДАННІ ФІЗИКИ В ШКОЛІ»
Голова РМО Зінов’єв Г.Ю.
проведення уроків фізики в школі. Методист РМК Дунаєнко В.І.
Румик Н.М. учитель фізики Покотилівської ЗШ 4.Засідання гуртка юних астрономів «АЛЬТАЇР». Румик Н М. Учитель фізики Покотилівської ЗШ Учні 10,11 класів. 5.Робота дискусійного клубу: «Обговорюємо урок». Члени РМО Методист РМК Дунаєнко В.І. V ЗАСІДАННЯ (ТЕОРЕТИЧНИЙ СЕМІНАР) Травень 2013р. Місце проведення РМК 1. Про виконання навчальних програм з фізики в загальноосвітніх школах Новоархангельського району. Методист РМК Дунаєнко В.І. 2.Розгляд додатків до білетів з Державної підсумкової атестації з фізики в9,11 класах. РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ 1.Опрацювання програм та інструктивно-метрдичних листів МОН України. 2. Самоосвітня діяльність. 3. Взаємовідвідування уроків. 4. Підготовка та проведення шкільних та участь в районних олімпіадах. 5. Розробка конспектів уроків, та презентацій з фізики (конкурс). 6. Проведення предметних тижнів. 7. Участь в Всеукраїнському конкурсі з фізики «Левеня-2012». 8. Робота з обдарованими учнями. |
Розділ аналіз навчально-методичної та виховної роботи за минулий навчальний рік та основні завдання на новий навчальний рік | Начальник відділу освіти Ректор Рівненського обласного Сарненської райдержадміністрації інституту післядипломної | ||
Рецензенти: С. М. Кравець – керівник районного методичного об’єднання вчителів фізики | В поточному році працювала над науково-методичною проблемою «Методичний супровід створення гнучкої системи організації навчально-виховного... | ||
Базового компоненту дошкільної освіти, в умовах реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту... | Аналіз роботи за 2012/2013 навчальний рік та перспективи модернізації навчально-виховної роботи на 2013/2014 навчальний рік | ||
Аналіз діяльності педагогічного колективу І результативності освітнього процесу в 2012/2013 навчальному році та основні задачі на... | «Формування здорового способу життя на засадах розвитку навичок через систему шкільної освіти в рамках Школи сприяння здоров’ю» | ||
Обговорення програм, підручників, опрацювання методичних рекомендацій про викладання фізики І астрономії в школах району | Педагогічний аналіз роботи школи за 2011/2012 навчальний рік та пріоритетні напрямки на 2012/2013 навчальний рік |